• facebook
  • instagram
  • linkedin
  • twitter

despre analize de industrie si inteligenta din România

Tocmai pentru că lucrez în echipa de comunicare a Bitdefender de aproape 5 ani și nu vreau să par o spălată sau spălătoare pe creier și în timpul liber, rareori povestesc în afara cercurilor profesionale ce de lucruri super mișto facem de aici pentru piața internațională, cum ne reprezentăm cu mândrie originile românești peste tot prin lume și cât de tare e Bitdefender în pătrățica lui de industrie 🙂Untitled

Cu toate astea, de curând s-a încheiat cel mai complex proiect de strategie de comunicare la care am lucrat până acum, iar rezultatul merită share-uit, fiindcă e una din victoriile internaționale recente ale unui brand românesc: Bitdefender a intrat în categoria companiilor VIZIONARE care oferă soluții de securitate pentru segmentul B2B, conform celei mai importante evaluări din industrie, Gartner’s Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms, raportul care stă la baza deciziior majore internaționale de selecție & achiziție a produselor enterprise pentru companii.

Ce nu știe multă lume e că Bitdefender, cunoscută în special pentru “antivirusul” pe care-l vinde B2C, protejează de ceva timp infrastructura unora dintre cele mai cunoscute companii globale (din care multe nu pot fi numite public, dar cărora sigur le-ați da swipe right și au șanse reale să ajungă cât de curând în spațiu), că tehnologia din spatele produselor este ahead of its time și că mulți din concurenții săi direcți (majoritatea mult mai bine clasați) folosesc tehnologii Bitdefender în produsele lor.

Ei bine, MQ-ul ăsta de la Gartner spune în sfârșit unele din lucrurile astea în mod public și that’s a pretty big deal!
Și na, asta înseamnă și că inteligența din România e din ce în ce mai recunoscută și apreciată la nivel internațional. Noi ăștia de la Bitdefender ne asigurăm de asta 😉

___

Pentru un pic de context: Gartner este liderul mondial al companiilor de cercetare& advisory din industria tech, iar cel mai important raport al lor, publicat anual, e de fapt rezumatul unei analize super complexă a celor mai importante companii din lume care oferă soluții dintr-o piață, cu plusuri și minusuri pentru fiecare.
În plus, acest raport, numit generic Magic Quadrant (MQ) împarte cele mai relevante companii dintr-o industrie în 4 mari categorii și le dispune într-un cadran, în funcție de nivelul lor de maturitate, viziune și abilitate de execuție, după analiza a 15 criterii majore, precum cifră și model de afaceri, strategie de vânzări, de produs, customer experience etc.

De cele mai multe ori acest raport, dar și mențiuni în alte rapoarte ale analiștilor de la Gartner, Forrester sau IDC ajută în luarea principalelor decizii de selecție și achiziție de produse și soluții B2B, de oportunități pentru investitori sau pur și simplu pentru a fi la curent cu evoluțiile și trendurile din diverse piețe tech. Dintre companiile tech care exportă inteligență din România trebuie menționată și Avangate (vândută acum vreo 2 ani de Radu Georgescu către un fond de investiții american) care și ea e pe radarul analiștilor de la Gartner sau Forrester în industria de e-commerce/CRM.

__

Blogul meu personal e un spațiu privat și nu reflectă în nici o formă poziția sau părerile companiei pentru care lucrez, iar acesta nu e un articol de promovare pentru Bitdefender, ci despre ce-am mai făcut eu pe plan profesional în ultima vreme

Later Edit: în urma feedback-ului primit cu multă căldură, am scos formatarea inițială a articolului, care era destul de distorsionată în urma copy-paste-ului din Word. Restul articolului îl las intact, pentru a da context comentariilor răutăcioase de mai jos 🙂

Clip to Evernote

gone digital

31 Comments

  1. Delia Ene · 22/02/2016

    F frumos rezumat, Ligia! Si intr-adevar, “it’s a pretty big deal” (pour les connoisseurs si nu numai). Felicitari inca o data! Si noi suntem mandri de voi!

  2. ligia · 23/02/2016

    multumesc mult, Delia 🙂

  3. Albert Budica · 23/02/2016

    Felicitari pentru reusita!

  4. Ion P · 24/02/2016

    Bitdefender a intrat în categoria companiilor VIZIONARE

    Bwhahahahahahaaaa haahhaaaaa hai fugiti d’acilea. Lauda-ma gura ca de-aia iti dau friptura.

  5. alunelu · 24/02/2016

    Felicitări.
    Nu vreau să fiu excesiv de cârcotaș, dar “rezumatul unei analize super complexă” nu sună deloc bine. How ’bout “complexe”?

  6. Sabotor · 24/02/2016

    Prea multe englezisme si prea mult bold in text. Cineva care lucreaza la comunicare ar trebui sa stie chestiile astea. La fel cum ar trebui sa stie sa foloseasca acelasi font si aceeasi marime a fonturilor intr-un text scurt.

    Ah, desigur, sa mentionam si “inteligenta” din Romania: impreuna cu celelalte tari balcanice suntem codasii Europei dupa IQ. Faptul ca noi ne invartim in cercuri cu oameni mai inteligenti nu schimba cu nimic faptul ca o mare parte a populatiei Romaniei n-are acces facil la educatie (45% din romani, aia care traiesc la sate), traiesc in saracie si care, drept urmare, sunt mai inclinati sa-ti dea cu toporul in cap pe ritmuri de manele dupa un litru de spirt trecut prin paine.

  7. ligia · 24/02/2016

    @Sabotor
    Cineva care lasa comentarii anonime pe internet ar trebui sa stie ca fiecare are dreptul sa scrie cum si ce vrea pe net, mai ales pe blogul personal. Asta e, am o tema de WP naspa, am scris articolul pe fuga intr-un Word si-am folosit niste englezisme ca sa nu folosesc limbajul de lemn care-ar rezulta din traducerea in romana. Wow, ce neprofesionist din partea mea, la mine pe blog, mai ales ca am si bolduit chestiile importante, in speranta ca o sa reduc nr de uracioși care aleg să interpreteze greșit ce zic, sa scoata informatile din context sau sa ignore contextul cu desavarsire.

    Acum, legat de inteligenta din Romania – sa stii ca nivelul de inteligenta nu se masoara doar prin nr de oameni “prosti” ai unei tari, ci poate a celor peste medie, in ciuda situatiei generale. E nevoie si de oameni sau companii care sa se concentreze pe ce e bun si nu pe ce e rau la noi in tara, ca sa arate si altora ca se poate.

    Indiferent de cercurile prin care te invarti, poate te ajuta sa stii ca Romania e lider in Europa si pe locul 6 in lume la nr. de specialisti IT certificati, depasind ca densitate Rusia sau SUA. Despre pregatirea si recunoasterea “inteligentei din Romania” in alte industrii nu stiu, dar probabil stam destul de bine, din ce-am mai citit. Iar aia care n-au acces la educatie n-au din cauza saraciei, nu din cauza lipsei de potential sau a calitatii educatiei din Ro.

  8. Divort Rapid · 24/02/2016

    Suntem pe drumul cel bun! Fragil, lung, dar cel bun!

  9. Sabotor · 24/02/2016

    @ligia
    hahaha, certificari IT in RO.

    Daca vorbim de certificari ce se iau pe baza dumpurilor, poate. Deh, apucaturi de facultate romaneasca – tocit pana la Dumnezeu si inapoi, ca examenul e grila.

    Dar cand e vorba de certificari hands-on, unde n-ai dump dupa care sa tocesti, o sa fii surprinsa ca Romania nu sta chiar bine. Hai sa facem o comparatie intre Romania si o tara cu jumatate din populatia Romaniei, la o certificare nu cine stie ce, dar nici banala. Sau sa comparam cu UK. Da cu virgula, iti zic eu, asa ca s-o lasam mai moale cu ITstii romani. Nu zic ca romanii aia smecheri si certificati nu exista, da’ ca procent din populatie sunt mai putini decat in alte tari europene. Si in plus, nu doar ITstii sunt aia inteligenti.

    Cat despre englezisme si bold si incapacitatea de a folosi acelasi font intr-un text – nu-ti zic eu ce si cum sa scrii pe blogul personal, da’ pe bune ca e de porc si nu te pune intr-o lumina buna. S-o pun altfel: ai avea incredere intr-un electrician in a carui casa instalatia electrica e facuta din carpeli, cu prize si becuri ce atarna in fire; cu sigurante inlocuite cu niste cuie? Sau intr-un mecanic auto a carui masina abia mai merge? Blogul asta te reprezinta pe tine, daca aici scrii in modul asta, cum crezi ca-mi inchipui eu – anonimul ala de pe net – ca arata un comunicat de presa scris de tine?

    Apropo: cred ca “that’s a pretty big deal!” poate fi inlocuit cu o groaza de expresii in romana, fara sa sune a limbaj de lemn. La fel si celelalte englezisme. Serios. Si pana la urma, asta e jobul tau, comunicarea, deci ar trebui sa-ti fie foarte usor sa compui un text care sa nu contina englezisme si care sa nu fie nici intr-un limbaj de lemn. Mie mi-ar fi mai greu, recunosc, da’ eu nu lucrez in comunicare.

  10. Sabotor · 24/02/2016

    Inca ceva: recomand sa-ti arunci un ochi aici, nu sa te bazezi pe ce scrie pe wikipedia, unde scrie de un “studiu” din 2003.

  11. ligia · 24/02/2016

    @Sobotor
    imi place ca spui acelasi lucru ca mine, dar intr-un mod in care pare ca tu ai dreptate 🙂

    Am scos formatarea data peste cap intre timpde tema de WordPress, dar scopul ei initial era sa tina la distanta comentarii de genul “a, normal ca lauda Bitdefender, ca lucreaza in echipa lor PR” sau “antivirusul Bitdefender e naspa, chiar daca nu l-am cumparat niciodata” intr-un articol in care e vorba de solutii pentru companii.

    Eu am incredere in oameni care-si asuma public greselile si-si permit sa fie ei insisi, chiar daca asta inseamna sa foloseasca romgleza pe ici pe colo si englezisme care aduc oralitate intr-un articol de pe net, ca sa evidentieze niste idei. Evident ca puteam sa scriu o versiune neformatat sau sa editez si mai multe chestii din articol dupa tot puhoiul recent de feedback pe care l-am primit, dar e vorba si de personalitatea omului, care la mine asa se manifesta in scris, in coltisorul de internet unde nu-s obligata sa respect brand guidelines si sa cer ok de publicare cuiva.

    Mi-ar fi placut ca-n loc de cautat hibe si greseli de text si de formatare si in loc de injurat un brand doar pentru ca cineva care lucreaza acolo il lauda sa se uite cineva si la ce ce inseamna de fapt ce incerc eu sa spun ca am facut si ca se face la nivel de comunicare B2B la cel mai inalt nivel in lumea tech, in contextul in care e plina piata de comunicare din Romania de oameni care se dau experti si povestesc pompos despre “realizari profesionale” cu mult mai minore.

  12. C · 24/02/2016

    Ce chestie, apar câteva rânduri despre un mic succes românesc și imediat, baaaam, comentarii negative despre vreme, societate și alte chestii total aiurea.

    Voi nu mai știți să vă bucurați de succesul altora?

    Bravo autoarei și colegilor ei!

  13. Sabotor · 24/02/2016

    imi place ca spui acelasi lucru ca mine, dar intr-un mod in care pare ca tu ai dreptate 🙂

    Uhh, nu, eu zic sa mai citesti odata ce am scris. Ca sa rezum: tu poti sa scrii cum vrei tu, ca-i blogul tau si nu trebuie sa dictez eu (sau altcineva) cum si ce sa scrii. Eu doar ti-am spus ca e de porc sa ai atata bold, englezisme si fonturi diferite, mai ales in conditiile in care tu de ocupi de comunicare, adica se presupune ca esti in stare sa scrii un text frumos, fara sa zgarie retina cititorului. Sunt 2 chestii distincte.

    Am scos formatarea data peste cap

    respect brand guidelines si sa cer ok de publicare cuiva.

    tl;dr

    Mi-ar fi placut ca-n loc de cautat hibe si greseli de text si de formatare

    N-am cautat hibe si greseli, dar erau atat de multe incat mi-au zgariat retina.

    loc de injurat un brand doar pentru ca cineva care lucreaza acolo il lauda

    N-am injurat brandul pentru ca e laudat de tine. Tot ce am spus despre bitdefender a fost la zoso pe blog, ca mie mi se pare o mizerie antivirusul de la bitdefender. Sper ca am dreptul sa am pareri personale, mkay? Apropo, ai vazut cum se foloseste corect un bold?

    sa se uite cineva si la ce ce inseamna de fapt ce incerc eu sa spun ca am facut si ca se face la nivel de comunicare B2B la cel mai inalt nivel in lumea tech, in contextul in care e plina piata de comunicare din Romania de oameni care se dau experti si povestesc pompos despre “realizari profesionale” cu mult mai minore.

    Daca n-ai inteles pana acum: n-am nimic cu tine, cu ce faci tu sau cu ce face bitdefender. Felicitari pentru tot ce faci acolo si pentru ce face bitdefender, dar n-are mare legatura cu ce am scris eu in comentariul initial. Daca iti scriu ca e prea mult text cu bold nu inseamna ca injur bitdefender si munca ta de acolo; daca iti spun ca romanii nu-s chiar atat de inteligenti precum ne place noua sa credem, nu inseamna ca la bitdefender lucreaza prosti.

  14. Sabotor · 24/02/2016

    Caramba, doar mie trebuia sa fie cu bold. Probabil am avut un typo la inchiderea tagului.

  15. gabi · 24/02/2016

    Cum ar veni.. hai să ne lăudăm dar să facem asta cu modestie (sic!). Eu în locul tău mă lăudam și gata (că doar era întemeiat, nu?).
    Subscriu în totalitate la ce a scris Sabotor. Feedback-ul lui a fost chiar decent.
    Să înțelegem că pe blogul personal scrie altă persoană, nu cea care lucrează “în echipa de comunicare a Bitdefender de aproape 5 ani”?

  16. raiiar · 25/02/2016

    Este ok, un pas in directia buna, dar SINGURUL quadrant (patrat) care conteaza este cel denumit Magic (dreapta sus). Altfel mai greu cu achizitia. Sectorul public de la noi (DNA cough) nu conteaza 🙂

    Sincer, ma asteptam sa fie mai apreciat decat Eset. Mi se pare ca astia au un produs inferior, dar este doar parerea mea.

  17. ligia · 25/02/2016

    @Sabotor
    referitor la Bold, asa e cand dai Send/Publish prea repede

    @Gabi
    Sabotor nu si-a lasat feedback-ul doar aici, in acest mod decent
    Si daca tu asta intelegi inseamna ca dialogul asta nu-si are rostul
    mersi

    @Raiilor
    Da, mai e mult pana departe, dar e importanta evolutia constanta si rapida.
    Legat de achizitii, asa-i cu perceptia, dar problema cu aia din coltul de dreapta sus e ca deja companiile mari i-au testat de cativa ani si acum cauta alternative mai bune.

    Sunt multe criterii care se iau in calcul in evaluarea asta per companie, nu doar legate de produs

  18. cezarsn · 25/02/2016

    @ligia
    O sa fac un disclaimer: lucrez in domeniu securitatii IT, am acasa un tricou pe care scrie “I bypass an AV” deci parerea mea este subiectiva. Atat timp cat industria AV nu se va muta de la “patter identification” catre “behavior analises” cum face de fapt EMET orice antivirus este mort. Netflix a confirmat prin deinstalarea oricarui antivirus de pe sistemele interne. Cred ca este o industrie pe moarte atat timp cat nu va fi in stare sa se reinventeze. Si tocmai azi am hotarat sa mai ihi dau o sansa si vazand ca versiunea de mobil a Bitdifender-ului considera ca nu e nici o problema ca pe telefonul meu sa fie instalate tool-uri like “su” and drozer cred ca o sa raman la parerea mea initiala. Aceasta industrie trebuie sa se reinventeze.

  19. Sabotor · 25/02/2016

    @gabi
    Ligia cred ca se refera la comentariul asta cand zice ca injur bitdefender.

  20. ligia · 25/02/2016

    ce va mai place sa scoateti lucrurile din context
    Am zis ca motivul pentru care am bolduit lucruri in articol (ca de exemplu faptul ca lucrez in PR la Bitdefender, ca e vorba de solutii de business etc) a fost ca sa evit atacuri gratuite si previzibile legate de faptul ca laud Bitdefender pentru ca lucrez in PR la ei, ca “antivirusul” de la Bitdefender ar fi slab – desi eu vorbeam de solutii de business) si tot asa.
    In schimb, lumea s-a luat de toate chestiile previzibile pe care am incercat sa le evit prin bolduirea unor idei principale, plus de faptul ca am bolduit lucrurile.

    N-am zis ca injuri Bitdefender, am zis ca feedback-ul tau a fost prezentat decent doar aici

  21. ligia · 25/02/2016

    @Cezar SN
    perfect de acord, dar solutiile de enterprise sunt cu mult mai mult decat un AV clasic (si nici AV-ul clasic nu mai e doar AV)

    Legat de heuristics si behaviour,
    “Bitdefender’s heuristic and behavioral protection against new and unknown malicious software score has risen from 97% to 99% in the last three years, while the industry average dropped from 84% to 75%” (conform AV Comparatives)

  22. Sabotor · 25/02/2016

    N-am zis ca injuri Bitdefender, am zis ca feedback-ul tau a fost prezentat decent doar aici

    Iar la zoso, chiar daca am scris exact acelasi lucru, n-a fost decent, acolo oi fi injurat bitdefenderul si oi fi facut misto de munca ta.

    Am zis ca motivul pentru care am bolduit lucruri in articol (ca de exemplu faptul ca lucrez in PR la Bitdefender, ca e vorba de solutii de business etc) a fost ca sa evit atacuri gratuite si previzibile legate de faptul ca laud Bitdefender pentru ca lucrez in PR la ei, ca “antivirusul” de la Bitdefender ar fi slab – desi eu vorbeam de solutii de business) si tot asa.
    In schimb, lumea s-a luat de toate chestiile previzibile pe care am incercat sa le evit prin bolduirea unor idei principale, plus de faptul ca am bolduit lucrurile.

    Misto asta. Am bolduit o mie de chestii ca sa nu se ia lumea de bitdefender pentru ca lucrez eu la ei. Am ras un pic. Apropo, cred ca cititorii sunt suficient de destepti incat sa nu aiba nevoie de bold pentru a intelege ca tu lucrezi in PR si n-ai treaba cu antivirusul. Adica nu cred ca cineva care pune egal intre “comunicare” si “programare”.

    In fine, ma potolesc si ma duc sa bantui alte cotoloane ale internetului pentru ca e evident ca o sa ramai fixata pe ideea ca m-am luat de bitdefender din cauza ca lucrezi acolo.

  23. gabi · 25/02/2016

    PR-ul se dă modest dar totuși (se) laudă. Știi și tu că nu prea e ok iar scuzele sunt și mai penibile . De ex: “Blogul meu personal e un spațiu privat și nu reflectă în nici o formă poziția sau părerile companiei pentru care lucrez, iar acesta nu e un articol de promovare pentru Bitdefender, ci despre ce-am mai făcut eu pe plan profesional în ultima vreme”
    Cât despre Sabotor, omul chiar ți-a dat clasă (și destule sfaturi bune.. pariez că nici măcar nu lucrează în PR). Mi-a plăcut asta: “ai avea incredere intr-un electrician in a carui casa instalatia electrica e facuta din carpeli, cu prize si becuri ce atarna in fire; cu sigurante inlocuite cu niste cuie? Sau intr-un mecanic auto a carui masina abia mai merge?”
    (Sincere) Felicitări Bit Defender pentru realizări.. PR-ul se felicită singur..
    Și Ligia, ar trebui să-i mulțumești lui Zoso pentru ceva trafic în plus..

  24. ligia · 26/02/2016

    @Sabotor
    uita-te la comentarii de aici si de la Zoso si-o sa vezi ca oamenii (inclusiv tu) s-au luat fix de chestiile pe care le-am bolduit – si-am bolduit/evidentiat mai multe lucruri, nu doar ca lucrez in PR; si lumea s-a luat fix de lucrurile alea mega evidente, pe care le-am spus de la inceput

    Mai citeste-ti o data comentariul de la Zoso: Articolul meu prost formatat e despre solutiile B2B si pozitionarea ca si companie si-n formatarea lui execrabila am bolduit de o mie de ori ca e vorba despre asta, asumandu-mi risul c-o sa par o inapta pentru asta dat fiind ca lucrez in comunicare, si tu te folosesti de pretextul asta ca sa zici vreo doua chestii despre experienta ta cu produsul B2C Bitdefender, cand eu fix asta am incercat sa evit prin bolduire excesiva – ca e vorba de lucruri diferite si ca Bitdefender face mai multe decat av-ul ala de care nu esti tu multumit, si ca da, la a spune lucrurile astea public intr-un raport asa important la nivel global am lucrat eu recent si-s mandra/ma laud cu asta.

    Dar hei, macar ai observat bold-ul, tot e ceva. Poate daca mai citesti ceva de aici in viitor o sa fii atent si la ce se refera de fapt cuvintele 🙂

    @Gabi
    ^Probabil ca daca nu ma oboseam sa bolduiesc chestile evidente si mega previzbile nici nu cred ca ati fi stiut de ce sa va luati mai repede din tot e-am scris, ca-n mod clar de inteles ce-am vrut sa spun in articol nu poate fi vorba, dat fiind ca-mi reprosezi ca ma/ne laud (adica spun ca am lucrat la ceva mega important), cand am BOLDUIT chiar eu treaba asta.
    Iti multumesc ca ai facut aceste clarificari absolut necesare, Capitane Evident.

    P.S. cum ii multumesc eu lui Zoso pentru traficul adus e o chestiune privata 😛

  25. Giugi · 26/02/2016

    Pana la articolul asta parte din cititori nici macar nu auzisera de Gartner si Magic Quadrant. Probabil nu isi imagineaza volumul de munca si intreg auditul care are loc. Haters gonna hate…

    Cat despre o companie care a intrat in business-ul de securitate absolut intamplator vanzand dischete cu programe plus antivirus ca mai apoi sa observe ca de fapt oamenii le cumpara pentru AV, este o realizare. Bitdefender este probabil prima companie romaneasca ce intra in vizorul Gartner si in Magic Quadrant, EVER.

  26. Tech News - 28 ianuarie 2016 « revoblog.ro · 28/02/2016

    […] 1) Bitdefender apără nişte companii foarte importante. Parcă îţi vine într-adevăr să le dai un swipe right. […]

  27. Sabotor · 02/03/2016

    @Ligia
    Asta e comentariul meu de la zoso.

    Ma, da’ tanti aia de la bitdefender (apropo, mie mi se pare o mizerie antivirusul lor, nu pentru ca nu te-ar proteja, da’ te protejeaza asa cum proteja Gestapo cetatenii germani) nu poate sa scrie daca nu abuzeaza de bold, englezisme si, pula mea, nu poate folosi aceeasi marime a fontului si aceleasi fonturi peste tot intr-un text scurt? Si se mai lauda ca lucreaza la departamentul de comunicare?

    Tu realizezi ca bucata referitoare la antivirus e intre paranteze tocmai pentru ca n-are legatura cu restul comentariului? Comentariul meu era despre modul in care ai scris; partea dintre paranteze e doar o nota despre experienta mea cu bitdefender, experienta care n-are absolut nici o legatura cu tine si locul tau de munca, FFS. Daca avea vreo legatura, atunci scriam ceva de genul “Ligia Adam sa vada ce e cu antivirusul ala prost, si abia apoi sa scrie despre ce face Bitdefender”.

    In loc de concluzie, hai sa repetam ca la clasa I: comentariul meu contine de 2 idei:
    1. cea principala, legata de modul in care ai scris
    2. una secundara, fara legatura cu cea principala, un “side-story”, daca vrei, in care mentionez ca mie nu-mi place antivirusul.

  28. cezarsn · 02/03/2016

    @Ligia,

    pentru ca discutam de solutiile de bussines vroiam sa te intreb daca volumul de informatii care este colectat despre systemele unde ruleaza antivirusul Bitdefender este la fel de mare ca si la versiunea free. Imi este foarte clar ca daca nu platesti pentru un produs atunci TU esti produsul, dar ca antivirusul bitdefender sa faca o lista cu toate applicatiile care sunt instalate pe mobil si sa faca upload mi se pare cam mult.
    Exista o diferenta intre produs platit si cel free…si aici nu ma refer la feature-uri?

    POST / HTTP/1.1
    Nimbus-Key: jose-mobile
    Content-Type: application/x-multi-json
    Content-Length: 22436
    Host: nimbus.bitdefender.net
    Connection: Keep-Alive

    [{“data”:{“v”:200,”is”:”com.android.vending”,”d”:”XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX5A77″,”it”:XXXXXXXXX1610,”c”:[“XXXXXXXXXXXXXXXXXXbed3ecb3cd415e8″],”o”:-1,”l”:0,”m”:{“n”:”2.1.5″,”u”:[“GET_ACCOUNTS”,”READ_PHONE_STATE”,”INTERNET”,”ACCESS_FINE_LOCATION”,”CALL_PHONE”,”ACCESS_COARSE_LOCATION”,”WRITE_EXTERNAL_STORAGE”,”ACCESS_NETWORK_STATE”,”WAKE_LOCK”,”VIBRATE”,”ACCESS_WIFI_STATE”,”CAMERA”,”READ_CALENDAR”,”WRITE_CALENDAR”,”READ_EXTERNAL_STORAGE”],”c”:61,”a”:{“s”:[“.gcm.GcmIntentService”,”.activities.widget.WidgetService”,”aero.panasonic.inflight.services.utils.IFEService”

  29. cezarsn · 03/03/2016

    @Ligia,

    si ca sa continui idea. In momentul in care antivirus-ul bitdefender extrage aplicatii (apk) din telefonul meu mobil fara sa imi spuna ceva sau sa ma intrebe .. atunci chiar imi fac probleme daca acesta este soft-ul pe care vreau sa il instalez in mediul de bussiness.

    POST /add?token=XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX HTTP/1.1
    Content-Type: application/json
    Content-Length: 10501756
    Host: A001.irl.amz.kdn.bitdefender.net
    Connection: Keep-Alive

  30. ligia · 18/03/2016

    Nu e chiar asa 🙂
    Lucrurile astea sunt specificate in Terms& Conditions pe care ti-ai dat OK-ul la inceput. Ar fi stupid si enervant sa te anunte si sa te intrebe daca ii dai voie de fiecare data cand instalezi vreo aplicatie, pe care Bitdefender trebuie sa o scaneaza ca sa vada daca e ok.
    Plus ca e nevoie de acces la acele informatii “mai de dedesubt” ca sa poata sa te protejeze 🙂

    Solutia de Security for Android de care vorbesti tu are si functionalitate de Find my phone, Locate si Swipe/Delete all info in caz de pierdere sau furt al telefonului (printre altele), asa ca accesul la diverse aplicatii si apk-uri nu e deloc ceva de rau – cand vine vorba despre o solutie de securitate, cel putin 🙂

  31. ligia · 18/03/2016

    Solutie free exista doar pentru solutiile de consumer/consumator obisnuit, in toate variatiile lui, si ceva diferenta exista intre produse: una ar fi de extra functionalitati la produsul platit (care-s destul de multe, complexe si foarte utile – gen anti-ransomware sau safe pay), plus faptul ca la produsul platit poti configura setarile daca esti un user atipic (pentru gaming, safepay), pe cand la produsul free totul e automazatizat si e setat sa protejeze un profil de user obisnuit de internet.

    In plus, agentul local al produsului free e super mic si know how-ul solutiei free e dat in special de accesul permananent la Bitdefender Cloud, deci practic trebuie sa fii conectat la net ca sa te bucuri de protectia maxima, pe cand produsul Paid are un agent local “mai inteligent”(dar si mai mare ca dimensiune) care te protejeaza si de chestii stealth, care n-au nevoie de acces permanent la internet sa te infecteze/sa-ti fure datele; plus ca-ti asigura prin asta si ceva mai multe “straturi” de protectie.

    Ce nu prea intelege lumea e ca virusii moderni nu mai sunt aia care-ti fac pc-ul sa mearga mai greu, ci soft-uri istete care se pot activa si la 2 saptamani dupa “infectia” initiala. In principiu si pe scurt insa, daca esti un user normal si te conectezi des la net, solutia free e suficenta (mai ales ca ambele se bazeaza pe acelasi Cloud) doar ca solutia Paid asigura EXTRA protectie si extra features.

    E o chestiune de alegere, dar ce mai trebuie spus e ca versiunea free a Bitdefender e free doar pentru Romania, din motive nationaliste 🙂
    De pilda fix acelasi produs care-i free la noi e vandut in Franta cu o licenta de 30 euro/an

    __
    A, si pentru un pic de context, nu exista versiune free pentru business, poate ceva trial-uri. Poate vorbesti despre solutia pentru SMBs (Small-Medium Businesses), care-i un pic alta treaba, dar nici acolo nu e free. Solutia de business e cu totul alta si e pentru companii mega mari.

Leave a reply

 

css.php