• facebook
  • instagram
  • linkedin
  • twitter

cum se face social media prin state

De câte ori am fost prin State mi-am dat check-in-uri și-am share-uit impresii cam de prin toate locurile interesante prin care m-am plimbat. Pentru că acolo chiar sunt folosite cu adevărat Twitter-ul și Foursquare-ul, aproape de fiecare dată am avut parte de răspunsuri în timp real din partea diverselor branduri despre care vorbeam online și de o grămadă de oferte, bonusuri și reduceri când îmi dădeam check-in undeva anume.

Cele mai recente astfel de experiențe au fost după ce-am fost la spectacolul lui David Copperfield, care m-a dezamăgit (în ciuda interacțiunii offline cu el) într-atât încât am simțit nevoia să i-o spun:

DC reply

Probabil că n-aș fi făcut asta dacă el nu și-ar fi promovat contul de Twitter în timpul show-ului, dar după ce i-am scris și-am primit și-un mesaj privat legat de doleanța mea mi-a mai trecut supărarea că show-ul lui n-a fost chiar magic:

DC-DMs

În plus, m-a bucurat experiența, fiindcă mi-a arătat că niște oameni își fac foarte bine treaba.

Ziua următoare eram pe la CES, plimbându-mă prin enormitatea de târg și n-am putut să nu zic “cu voce tare” cât de mult apreciez covorul extra moale de la standuri, care-ți mai relaxa picioarele după atâta mers printre atâtea clădiri și booth-uri.

CES

Scrisesem o banalitate și nu mă așteptam la nici un fel de răspuns de la nimeni, dar se pare că în ciuda celor câteva mii de oameni care tweet-uiau în momentul ăla despre CES folosind hashtag-ul oficial, echipa de social media a organizatorilor era super activă social – și simpatică.

Din păcate nu-mi vine nici un exemplu prin minte de o situație similară cu-n brand/eveniment din România, semn că mai avem destul până acolo.

___

Later Edit: recent s-a luat cineva de mine, printr-o tehnică gen piggyback, că am share-uit o parte dintr-o conversație privată cu David Copperfield pe social media, fără să înțeleagă că ce spun eu de fapt aici este că în SUA brandurile au curajul să-și asume conversații active cu utilizatorii de Twitter, fie că-i vorba de vedete sau de evenimente. Să-ți asumi o conversație (publica sau privată) online sau în social media înseamnă să accepți că tot ce spui e sau poate fi făcut public oricând – că doar netul e plin de meme-uri și print screen-uri cu conversații private și poze cu oameni care nu și-au dat nicăieri ok-ul să apară pe net. Na, așa funcționează internetul și orice spui poate fi folosit împotriva ta de-un troll. QED 🙂

Clip to Evernote

gone digital

16 Comments

  1. sirdevil · 18/01/2013

    Majoritatea romanilor au impresia ca americanii sunt niste idioti.
    Si impresia aceasta, de cele mai multe ori este adevarata.
    Diferenta stii care este?
    Sunt niste idioti care stiu sa isi faca treaba exemplar si apoi pentru ei, clientul este client.
    Pentru ei un feedback conteaza extrem de mult, indiferent ca este pozitiv sau negativ.

  2. Dorin · 18/01/2013

    Cîți utilizatori de twitter ai în România? Ce evenimente ai în România? Chiar merită să angajezi măcar un om să fie activ ca să răspundă la ce se vorbește pe un hashtag pentru un eveniment din România? 🙂

  3. vali · 18/01/2013

    există o mică problemă. numărul utilizatorilor.

  4. Cristina · 18/01/2013

    Eu sustin de mult timp ca este foarte important ca ceea ce facem in online sa fie completat de o interactiune directa cu cei interesati. Daca vorbeste cineva despre tine, cu atat mai mult. Oamenii s-au saturat de aroganti si de pasivitatea tuturor si apreciaza orice semn de interactiune, chiar daca este intre ea si companie sau brand.

  5. ligia · 18/01/2013

    @SirDevil
    da, din cate am vazut sunt extraordinar de amabili si incearca sa ofere clientului o experienta cat mai frumoasa (atat online si offline. si daca nu esti obisnuit cu asta, ti se pare agasant cand o fac offline)

    @Dorin & @ Vali
    evident, numarul de utilizatori e super mic la noi si nu merita. Nici nu icerc sa zic altceva.
    Doar ca in comparatie cu ce pretindem ca facem si suntem avem multe de invatat de la ei.

    @Cristina
    exact 🙂

  6. murga · 18/01/2013

    Femeie esti frumoasa. De aia ti se acorda atentie. Interactiunea asta social media ai avut-o presupun cu persoane de sex masculin?

  7. Eu · 18/01/2013

    Sincer, Romania are probleme mai grave, iar faptul ca lumea nu utilizeaza prea mult Twitter-ul, sau mai stiu eu ce, chiar nu e important. Nu zic ca nu ar putea sa fie util, dar prea exageram cu el si cu tot “social media”… 🙂

  8. Andrew · 18/01/2013

    Nu avem utilizatori, deci nu merita avem oameni dedicati pentru asta. Daca nu avem oameni dedicati nu o sa avem nici utilizatori mai multi pentru ca nu o sa avem engagement.

    Mexican stand-off!

  9. Dorin · 18/01/2013

    @murga: mă simt eu prost pentru apelativul și tonul pe care le folosești. Și ca un răspuns, nu, nu e pentru că e femeie, nu e pentru că e frumoasă, e pentru că în US clienții din social media sunt clienți reali, plătitori, pe care îi deservești ca să consume mai mult. Cam asta e povestea.
    Și pe bune, dacă nu ești Bănică Jr. nu mai folosi apelativul ăla. Și dacă ești, tot nu-l folosi, că e nasol.

  10. Simona · 18/01/2013

    In Romania, pana acum, doar Lidl si Farmec mi-au raspuns sau multumit pt vizita (Lidl o face de fiecare data cand dau check-in pe @4square). Deci, se poate si la noi…. daca exista cine sa se ocupe de asta 🙂

    Pe de alta parte, ceva experiente similare am avut cu Christina Warren (@mashable), @iamwill si @chrisbrogan – mi-au raspuns prompt, fara sa ma astept la asta.

  11. geo · 18/01/2013

    Look at Lidl Romania pe Facebook si Twitter. Pe mine m-au ajutat chiar si cu rezervari de produse in magazin, cu verificari de stocuri si, in plus, imi multumesc pt vizita de fiecare data canf fac check-in la ei pe FOursquere. Mai trist e ca la noi bloggerii nu raspund pe Twitter..

  12. Cristina · 18/01/2013

    @Eu Vezi, tocmai din cauza atitudinilor prea multe de genul asta nu se face nimic in privinta asta. Normal ca sunt si alte probleme mai importante in Romania, dar Romania e mare si fiecare are bucata lui si se preocupa de ea. Deci este de datoria noastra sa semnalam si sa propunem rezolvari.

  13. Eu · 19/01/2013

    @Cristina.: Da, fix asta e problema :))) Am mentionat ca este important domeniul “social media”, dar se exagereaza cu el.. si revenind la articol, e foarte important ca cineva i-a putut aprecia afirmatia ” ce covor moale!”:))))

  14. dojo · 20/01/2013

    Da, americanii sunt prosti. Noroc cu romanii, ca nu s-ar mai invarti pamantul.

    Am fost anul trecut la BlogWorld Expo NY si am dat cu nasul de niste oameni extrem de ‘mari’ pe online, pe care-i stiam de ani buni. Am avut sansa de a-i auzi povestind si chiar de a sta putin la discutii. Sunt extrem de amabili si prietenosi, desi ar putea sa stea cu nasul pe sus, la ce nivel isi duc ei afacerile. Dar nu fac asta, pentru ca si ‘fanii’ sunt importanti, nu doar mase de manevra.

    Nu am stat calare pe twitter, ca nu fac asta in general, dar absolut orice business in general acopera bine si sectorul asta. Este si adevarat ca foarte multi folosesc smartphones si sunt si planuri tarifare excelente pentru ei (unele chiar mai ieftine decat in Romania).

  15. Ariel Constantinof · 22/01/2013

    A fost un challenge să aflu ce scrie sub cenzură. Am aflat, deși am ajuns aici post-cenzură. I feel so smart now.

  16. whatafy · 24/01/2013

    Problema asta cu aroganta nu se poate generaliza, nici la ei si nici la noi nu cred, probabil ca cei de care ati dat voi fie online, fie la reuniuni, erau dintre cei mai prietenosi, arogantii nu ar fi mers in asemenea locuri.

Leave a reply

 

css.php