cum a fost la #ClujCityBreak
A fost foarte frumos in Cluj, atat de frumos ca m-am intors de acolo fiind mai la curent cu pulsul unui oras vizitat pentru prima data in viata decat cred c-am fost vreodata despre Bucuresti sau sectorul in care stau de cand ma stiu. Si, daca e sa judec dupa primele impresii, Clujul are o viata foarte faina
#ClujCityBreak a inceput cu o intalnire informala la Casa TIFF, unde s-a discutat despre brandingul Clujului în contextul candidaturii orașului la titlul de Capitală Culturală Europeană in 2021, despre Cluj ca European Youth Capital in 2015 și despre cui ar trebui sa-i revina responsabilitatea ca proiectele astea sa aiba continuitate si coerenta si-n anii care vor veni. La discutie au fost participat Ovidiu Câmpean – Director la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Turism din Primăria Cluj, Dragoș Alexa și Bogdan Brânzaș (profesionisti in branding) si Florin Moroșanu, reprezentant al asociatiei care se ocupa de candidatura Clujul la CEE 2021.
Discutia a fost foarte interesanta, pe de-o parte pentru ca s-a vorbit deschis despre toate demersurile care trebuie facute pentru a obtine titlul de Capitala Europeana a ceva si despre lipsa unei expertize nationale pentru asta (si, implicit, cat de mare e provocarea sa-ti reuseasca un astfel de proiect,), si pe de alta parte pentru ca insasi ideea de branding al Clujul a insemnat o discutie si-o analiza a valorilor principale ale orasului, a unor oameni care le stiau bine si care le-au intors pe toate partile. Iar sa asisti la o discutie despre asa ceva inainte sa apuci sa vezi un oras pune cu totul altfel in perspectiva impresiile ce vor urma
In a doua zi de #ClujCityBreak, Primarul Clujului a invitat bloggerimea la un mic dejun inainte de turul nostru prin oras. Intr-o maniera foarte deschisa si informala, dl Boc ne-a povestit despre ce mai e nou prin Cluj, despre conceptul-pilot de buget participativ pentru cartierul Manastur, pe care l-au inceput recent (unde locuitorii propun si aleg ce vor face cu banii din buget la ei in cartier, o initiativa aproape revoltator de europeana ca nici nu cred ca s-a mai facut pe undeva ) si despre o gramada de alte chestii interesante care se intampla sau se vor intampla in Cluj: festivaluri, concerte, proiecte etc. Cred ca stiu mai bine ca multi clujeni ce e pe agenda
Dupa discutia cu primarul, a urmat turul orasului si-o vizita la unul din sponsorii evenimentului – Aegon Romania (aia care au cumparat recent Eureko), unde am vorbit despre nevoia de asigurari de viata si de pensii private. Am mers apoi in vizita pe la festivalul #ColorsofCluj si-apoi pe la Turneul local de tenis. Se intamplau o gramada de lucruri prin Cluj weekendul trecut si probabil n-am apucat sa fac sau sa vad prea multe.
Ce mi-a mai placut in Cluj insa (si ma bucur ca mi-am facut timp) a fost sa merg la Muzeul Istoriei Farmaciei din Cluj, printre cele mai interesante “comori” subestimate pe care le-am descoperit în ultima vreme. De la domnul Radu, ghidul (care-i el însuși printre exponatele de seamă ale muzeului fiindcă e din oamenii ăia rari care vorbesc cu super pasiune despre ce prezintă), am aflat la ce erau bune praful de mumie si ochii de rac pe vremuri, ba chiar si care erau ingredientele pentru elixirul dragostei. Pe lista de lucruri de bifat in Cluj sunt si câteva terase dintre care o sa zic doar de Memo10 (unul dintre restaurantul Primăriei, care-si directioneaza profitul pentru cantina saracilor, ceea ce suna foarte frumos), Terasa Fabricii de Bere Ursus (care-arata bestial si-unde poti sa bei cea mai buna bere nefiltrata la ea acasa) si Le General, unde-i de mers noapte si de stat la povesti cu barmanii
Si cam atat pot povesti dupa ce-am fost prima data in Cluj. Abia astept sa merg din nou
Au mai fost si-au mai scris: Andreea Burlacu, Andrei Cismaru, Oltea Zambori, Arhi,Vali Petcu, Ivo Bobal, Corina Georgescu, Ovidiu Eftimie, Ovidiu Sirb, Oana Zainescu, Lidia Roman, Diana Apan si Lucian Marin
Multumiri pentru invitatie: TVDECE și domnu’ Crivat
_____
#clujcitybreak este un eveniment Prin Transilvania și TVdece, realizat cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca, Cluj2015 și Colours of Cluj. Parteneri: Ursus, Cosmote, Aegon România, Danone, Casa TIFF
Leave a comment
Destinaţii exotice
Generaţia X
Generaţia Y
- Adi Zăbavă
- Alex Ciucă
- Alexandra Armeanca
- Andra Zaharia
- Andreea Burlacu
- Auraș Geambașu
- Carmen Rusu
- Cătălin Georgescu
- Claudia Tocilă
- Cosmina Sipos
- David Pripas
- Florina Baciu
- Gabriel Chitu
- George Lupeanu
- Ileana Ghiță
- Mihnea Miculescu
- Miruna Siminel
- Oana Filip
- Paula Ionescu
- Radu Vtwin
- Simona Stănescu
- Vlad Stoiculescu
Generatia Z
Comentarii recente
- ligia: alin, nu toate-s curve materialiste
- Claudiu T.: Ba tin sa te contrazic. Depinde unde cauti, cat timp aloci unei persoane s-o cunoști, depinde cata...
- alin: Si de unde sa ai relatii serioase cand toate-s curve materialiste ?
- ligia: ha, ce dubios. Stiam de asta insa, mi-a mai spus un amic din UK. uite screenshots: http://www.webpagescreens...
- dana: Aparent, daca esti din UK, nu poti citi articolul despre Bucuresti; nu e decat pentru internationali. Ia uite...