• facebook
  • instagram
  • linkedin
  • twitter

povestea unui telefon furat, recuperat de politie

Acum o lună și ceva mi-a fost furat telefonul de pe undeva din Centrul Istoric. Poliția mi l-a recuperat deja, urmând să-i găsească și pe hoți

cum s-a întâmplat

Într-o vineri, exact pe la Bariera de la intrarea în Centrul Vechi, mergeam cu o prietenă să ne vedem cu cineva, când un țigănuș de max 10 ani a venit spre noi la derută, întrebând ceva, în timp un altul, cu câțiva ani mai mare, a venit dintr-o parte, ochind probabil geanta între-deschisă în care tocmai  băgasem telefonul cu care sunasem pe cineva, și, într-o fracțiune de secundă, mi-a luat telefonul, în timp ce o fată care era cu ei se amplasase strategic între ei și mine, cumva pe lateral, ca să nu văd eu sau alții ce se întâmplă. Imediat după aia, telefonul a fost pasat țigănușului mic, care-a fugit cu el, în timp ce tiganul mai mare și prietena lui au rămas în fața mea, la intimidare. A urmat apoi clasicul dialog cu “adu-mi telefonul” “n-am făcut nimic, doamnă, ce-ai?” până când am pus mâna pe țigancă și le-am spus că dacă nu-mi aduc telefonul înapoi o să merg cu ea la poliție.

track-smartphone

Am încercat să cad la pace cu țiganul, spunându-i că-s atâția polițiști prin zonă și cel mai bine pentru toată lume ar fi să-mi dea telefonul, fără scandal și chiar părea că se conformează, așa că la puțin timp după asta a plecat, spunând că se duce să-mi aducă telefonul. Nici dac-aș fi vrut nu puteam să-l oprim, așa că ne-am mulțumit cu ce aveam. Lăsată singură cu noi, țiganca a început să ne amenințe cu tot neamul ei aflat prin preajmă, în timp ce prietena cu care eram suna la poliție –  doar că în timp ce ea vorbea cu polițiștii, nebuna s-a smucit din mâinile mele și-a fugit. Și asta a fost.

A urmat apoi o discuție cu băieții de la Biroul Poliției din Centrul Istoric, cărora le-am explicat ce s-a întâmplat și unde, care mi-au arătat prin stație o poză de-a unuia care semăna cu ce-am descris eu și care m-au sfătuit să merg la Secția 10 de Poliție, fiindcă în Centrul Vechi nu se pot face plîngeri oficiale și le-am dat un număr de telefon la care mă pot găsi în caz că dau de hoți. La nici o oră după asta, polițiștii mă sunau să mă întrebe dacă mai sunt prin centrul vechi, pentru că au strâns vreo 5-7 țigănuși care corespund descrierilor mele. Fiindcă încă eram prin zonă, am trecut pe la ei să văd ce-au cules de pe străzi. Din păcate nu era nici unul dintre cei cu care avusesem de-a face cu puțin timp înainte, dar s-au dovedit chiar foarte săritori, oferind câteva indicii polițiștilor legat de poreclele ălora care îmi furaseră telefonul.

cum a fost recuperat telefonul

În aceeași seară am mers la secția 10 de Poliție, unde am depus plângerea și unde l-am cunoscut pe unul dintre cei mai dedicați polițiști din câți am întâlnit (și chiar am întâlnit destui, că am avut parte de ceva belele până acum). În aceeași seară, cât timp eram la Secție, polițiștii din Centrul Istoric l-au adus spre recunoaștere și pe băiatul pe care mi-l arătaseră prin stație, împreună cu alți doi indivizi. Deși semăna teribil de mult cu țiganul care s-a dus să-mi aducă telefonul înapoi, nu era el. După aia am mai petrecut ceva timp uitându-mă și pe pozele unor suspecți cu semnalmente asemănătoare din baza de date a Poliției. În seara aia am plecat la ora 2 de la Poliție, dar așa bine m-am simțit.

Fiindcă n-aveam activată aplicația de Find My Phone, iar celelalte aplicații de tracking nu mai erau funcționale, mi-am cam luat gândul că o să-mi recuperez telefonul prea curând, așa că m-am hotărât să-mi iau altul. A urmat o săptămână fără smartphone pentru mine și cercetări intense din partea Poliției.

hbrn657l

Partea cea mai simpatică din toată povestea a fost la vreo săptămâna de când am început să folosesc noul telefon, când am realizat că pot să văd în agenda telefonului meu întreaga listă de contacte ale ăluia care-mi folosea atunci telefonul furat (asta fiindcă ăla n-a dat wipe telefonului și și-a făcut sync peste contactele mele cu contul lui). M-am abținut cu greu să nu-i sun verii, cumetrii, gagicile (sau pe celebrul Ionuț Cercel) și-am dus Poliției întreaga  listă de contacte. Între timp, Poliția avea deja o listă scurtă de suspecți, pe care i-am re-identificat pe baza imaginilor din baza lor de date.

Aparent, în decurs de o lună de la furt, telefonul meu a ajuns pe la vreo 3 cumpărători și-a avut doi utilizatori, conform informațiilor primite de Poliție.  După ce-a obținut numărul de telefon care folosea în mod activ telefonul meu, poliția a sunat persoana care era apelată cel mai des de pe acel număr, pentru identificarea persoanei care-mi folosea telefonul și ulterior au și ajuns la el. Apoi, după ce a fost interogat în legătură cu persoana de la care a cumpărat telefonul meu, ăluia care-l folosea i-a fost pur și simplu confiscat. Pentru recuperarea telefonului poliția mergea pe altă pistă însă – ceruseră deja acces la numărul de telefon care folosea în prezent telefonul meu, pe bază seriei IMEI a telefonului. În paralel ceruseră și întregistrările video din zona în care s-a întâmplat furtul. Fiindcă birocrația omoară pe toată lumea în țara asta, a durat ceva timp până când Poliția a obținut cele necesare.

Acum urmează ca cercetările să-și continue cursul, dar probabil nu va mai dura foarte mult până când hoții vor fi prinși și pedepsiți. Din păcate, înregistrările video nu au ajutat foarte mult, dar încă se lucrează la capitolul ăsta.mată la secție să mă uit peste înregistrările video obținute atât de camerele din centrul vechi ale poliției, cât și cele ale clădirii SRI, în fața căreia s-a întâmplat furtul. Abia când am ajuns acolo am aflat și că mi-a fost recuperat telefonul (fără husa lui roșie cu Bitdefender, dar intact, nezgâriat și al meu!). Mă așteptam să-l primesc înapooi, dar în nici un caz așa de repede.

un fel de concluzii

Partea bună e că poliția își face treaba și și-o face chiar foarte bine, cu zel, dăruire și pasiune, în condițiile în care calculatoarele cu care lucrează sunt super vechi și se mișcă greu, pe lângă tehnologie nici măcar n-au net(!), iar munca de teren înseamnă de obicei să faci și să împingi jdemii de hârtii, ba chiar să te deplasezi cu mașina proprie până-n afara Bucureștiului, fiindcă  mașinile de serviciu n-au cauciucuri de iarnă – toate astea în contextul în care și polițiștii sunt foarte puțini – se pare că în România sunt de două ori mai puțini polițiști pe cap de locuitor decât are Bulgaria, de pildă, care au o populație de 7,5 milioane de locuitori. A, și Secția 10 de poliție stă cu chirie unde are acum sediul. Cu toate astea mi-au recuperat telefonul și-s la fel de hotărâți ca mine să scape străzile de mizerabili și de hoți. Nu-i ajută deloc legile, dar cetățenii pot și-ar trebui s-o facă mai des.

efin1760l

Eu probabil c-am avut noroc să-mi recuperez telefonul furat. Tot noroc am avut și acum vreo 4-5 ani, când poliția și ulterior justiția m-a ajutat să-l prind și să-l pedepsesc pe unu’ care m-a urmărit și mi-a pus un cuțit la gât. Cunosc însă și o grămadă de ghinioniști, doar că majoritatea se înscriu în categoria aia de ghinioniști care n-au ajuns niciodată să reclame la poliție un furt, o tâlhărie sau o agresiune, fiindcă n-au încredere în sistem sau nu vor să-și piardă timpul.

Ce-i drept, durează o grămadă de timp, câteodată și ani, iar sistemul nu-ți garantează niciodată că o să-ți găsească rău-făcătorul sau că ăla n-o să scape nepedepsit. Dar când rotițele se pun în mișcare, nimic nu se compară cu mulțumirea aia sufletească pe care o ai atunci când un judecător anunță sentința pentru ăla care ți-a făcut rău (până să se ajungă la sentința aia trec numeroase apeluri însă, dar merită toată așteptarea).Și, pe lângă răzbunarea personală, știi sigur că lumea are cu-n om rău mai puțin – chiar dacă și pentru puțin timp.  Iar mulțumirea asta e genul de mulțumire pe care o poți împărtăși cu ceilalți – polițiști care te-ai ajutat să-i găsești, justiție care te ajută să-i pedepsești, apropiați care se bucură pentru tine sau necunoscuți de pretutindeni cărora victoria ta le dă speranță – și poate și impuls să acționeze data viitoare când li se dă ocazia.

până una alta, aveți grijă la genți. 

Clip to Evernote

gone digital

48 Comments

  1. Octav · 17/12/2012

    Buna,

    si prietenei mele i-au furat Iphone-ul de la coafor si politia romana nu a vrut sa faca nimic, au zis ca ii costa prea mult folosirea echipamentelor de urmarire a IMEI…
    Deci am facut degeaba plangere, tu ai avut noroc sa dai peste un politist cu chef de munca.

  2. ligia · 17/12/2012

    pai e un pic de diferenta.
    Unii oameni vor doar sa-si recupereze telefonul/lucrul furat, ceea ce-i ok, dar are niste costuri si munca asociate.
    Alti oameni vor ca hotii sa fie gasiti si pedepsiti, care are alte costuri si eforturi asociate, iar gasirea lucrului furat e ceva colateral, nu e scop in sine.

    eu dac-as fi politist as vrea sa prind hoti, nu sa gasesc telefoane.

    de pilda ieri cat eram la sectie si ma uitam la inregistrari, au venit unii care isi gasisera telefonul si au renuntat la plangeri, desi era clar ca fusese vorba de un furt. Nu zic ca asa a fost si-n cazul prietenei tale, dar au si politistii propriile filtre sau prioritati cand vine vorba de a lucra sau inchide cazuri.

  3. dan · 17/12/2012

    Daca legea ar fi mai aspra cred ca nu ar fi hoti , spre exemplu eu as propune nu încarcerarea lor -doar le-as taia o mana .
    Cît am fost plecat din tara am fost si eu pradat de hoti , au furat toate sculele electrice din beci unde le tineam , sotia ce sa zica la politie cand ea habar navea ce era acolo , ironia e ca împart beciul cu un politist si pe scara am vreo 3 politisti .
    Trebuie sa ai si mare noroc sa mai recuperezi ceva , tu ai avut si prin faptul ca iai vazut .

  4. Cristi Serban · 18/12/2012

    Prin iulie, mama mea venea de la piata si a fost atacata de un tigan care i-a smuls de la gat lantul de aur. S-a dus la politie, a depus plangere, a mai fost chemata de vreo doua ori, nu va plictisesc cu detalii. Cert este ca pe 5 septembrie am primit acasa de la instanta de judecata ca faptasul + un complice au fost condamnati cu executare ( apx 5 ani de caciula ) pentru talharie iar mama mea a primit 2.000 lei despagubire din banii confiscati de la individ.

    Am omis ceva detalii pentru ca am vrut sa subliniez ca… se poate. Personal am fost uimit de operativitatea politiei si justitiei…

  5. ligia · 18/12/2012

    @ Cristi
    ha, ce tare. ma bucur mult sa aud ca s-a facut dreptate si-mi pare rau pt ce i s-a intamplat mamei tale.

    e important sa mergi la politie, oamenii aia au nevoie de cetateni care sa-si bata capul cu a depune plangere ca sa-i prinda pe nenorociti.

  6. Arhi · 19/12/2012

    cat de norocoasa poti fi…

  7. Avion · 19/12/2012

    Am citit articolul si ma simt nevoit sa comentez. Unui prieten i-a fost furat la fel telefonul din centrul vechi si tot la sectia 10 am ajuns. Am dat peste unii din cei mai competenti politisti pe care i-am intalnit vreodata. Si-au facut treaba pana la capat, ne-au ajutat cat de mult au putut si la aproximativ o luna dupa, l-au sunat sa se prezinte la sectie sa-si recupereze telefonul. Prietenul acesta, surprins de operativitate a vrut sa le ofere ceva cadou agentilor, insa acestia au refuzat, spunand ca doar si-au facut meseria. Exista multi politisti care-si dau silinta dar sistemul nu ii ajuta.
    In cazul prietenului meu, la aproape un an dupa ce i-au furat telefonul, a primit acasa hartie cum ca hotul a fost achitat in lipsa de probe. Furt calificat, talharie, si multe alte capete de acuzare ce avea pe numele lui si a fost achitat… Politia isi face treaba dar justitia o freaca.

  8. ttut · 21/12/2012

    Vorba lui “Avion” justitia o freaca si mai au si salarii nesimtite 🙂

  9. Alexandru Pop · 28/12/2012

    frumoasa poveste. o singura remarca am. politia nu are dinadins internet si asta pentru a-i nu fi periclitate bazele de date interne. are insa o retea intranet proprie.

  10. mcgogoo · 08/01/2013

    nu spune nimeni ca este imposibil. munca de politist nu e usoara. sper ca indivizii sa fei condamnati si tu sa nu renunti la plangere…

  11. Telefon Furat · 14/02/2013

    Frumos articol!
    Ati avut parte de o experienta interesanta!
    Felicitari pentru Blog!
    Mai multe informatii legate de aceste aspecte puteti gasi pe http://www.telefon-furat.ro.
    O zo buna!

  12. Telefon Furat · 14/02/2013

    Probabil nu vor fi condamnati pentru ca au sub 14 ani si nu raspund penal…

  13. Sumarul de JOI | ligia adam .ro · 28/03/2013

    […] tot cu furturile pe care unii dintre noi le-au simțit pe pielea noastră, se pare că Bucureștiul nu e chiar așa de periculos – Metropotam a făcut un infografic […]

  14. Liliana · 09/04/2013

    buna. cum putem da share, astfel incat sa citeasca si prietenii de pe Facebook? Ms

  15. ligia · 09/04/2013

    la finalul articolului exista un buton de Share 🙂

  16. Marius · 28/04/2013

    Sunt uimit să citesc această poveste, iar asta pentru că în ţara asta batjocorirea şi bălăcărirea Poliţiei Române şi a poliţiştilor a devenit sport naţional, ba chiar s-a concretizat prin modificarea legislaţiei astfel încât azi, bronzatul cu ceafa lată se bucură de mai multe drepturi decât un om cinstit, iar interesul public a devenit un termen abstract pentru cei care ne conduc destinele.
    În realitate, în ţara asta, siguranţa publică şi nivelul criminalităţii este la un nivel mult mai bun în comparaţie cu destule ţări cu apă caldă, la care românul tânjeşte în fiecare zi. Şi nu o spun eu, ci sunt cifre, studii şi analize care dovesc această stare de fapt. Iar ca să înţelegeţi la ce mă refer, din studiile şi cifrele prezentate oficial la bilanţurile Poliţiei Române rezultă că datorită poliţiştilor ăştia pe care majoritatea societăţii îi batjocoreşte şi îi blamează, criminalitatea este în scădere, iar puşcăriile sunt arhipline. Vă vine să credeţi?
    Mai mult decât atât, conform eurobarometrelor (atenţie, acestea sunt nişte studii efecuate de străini, nu de poliţiştii români) a rezultat că la capitolul combaterii infracţionalităţii şi a ordinii publice, România este peste media europeană, cu toate că suntem la coada clasamentului în privinţa dotărilor şi a protecţiei oferită de lege poliţistului.
    Cu toate astea (iar ăsta e şi motivul pentru care sunt uimit să întâlnesc acest articol) NU interesează pe nimeni când poliţiştii reuşesc să destructureze un grup infracţional după câteva luni bune de muncă, după zile şi nopţi petrecute departe de familie şi cu multe sacrificii. Drept urmare astfel de succese nu sunt mediatizate, infractorul NU vede şi nu află că dacă încalcă legea va ajunge la puşcărie. Dar în schimb vede numai şmekeri la televizor, obsedaţi să fenteze legea, vede numai nonvalori promovate cu obstinenţă, ciobani analfabeţi ajunşi parlamentari ce elaborează legi, vede numai cazuri scandaloase generalizând în baza unor excepţii şi astfel se instaurează teama, se pierde contactul cu realitatea.
    Urmăriţi cu atenţie ştirile din mass-media şi veţi remarca că atunci când este vorba despre o ştire pozitivă privind poliţiştii, niciodată nu se foloseşte această denumire, li se spune “oamenii legii” “autorităţiile” şi aşa mai departe, iar când e vorba de o ştire/un subiect negativ întodeauna se foloseşte denumirea de “poliţişti” chiar dacă de multe ori nici nu e vorba de un poliţist din cadrul Poliţiei Române.
    Iar ca dovadă a ipocriziei românului, vă invit să citiţi o poveste asemănătoare, în care o doamnă sau domnişoară ce s-a aflat într-o situaţie asemănătoare şi care deşi la început nu avea încredere că poliţistul de la secţie o va ajuta, s-a grăbit să-l bălăcărească pe blogul unui fătălău penibil, a fost surprinsă să constate pe viu că lucrurile nu stau chiar aşa cum se văd din afară, iar domnia sa şi-a recuperat telefonul: http://www.politisti.ro/topic/6192-recuperare-telefoane-furate/
    Aş vrea să încercaţi doar să vă imaginaţi cam ce simt aceşti poliţisti, când o instanţa a hotărât că, un păsăroi ce a tras câteva cartuşe cu o armă de foc în portiera unei maşini, în toiul unei încăierări ce a avut loc în stradă între dintr-ăştia cu cefe late, nu merită să stea la beci pentru că a luat de bune poveştile conform cărora ăla s-a pierdut cu firea. Şi uite aşa, intervenţia şi riscurile poliţiştilor, munca depusă în cercetarea la faţa locului, audierile de persoane, acte de constatare, expertiză balistică, confruntări, recunoaşteri din grup şi alte asemenea activităţi, desfăşurate chiar şi în afara orelor de program, pentru că termenul de prezentare în faţa instanţei cu propunere de arestare este foarte clar, se duc pe apa sâmbetei, iar bronzatul le râde-n faţă şi îl pot veda a doua zi cu un rânjet jegos cum frecventează cazinourile din oraş, cluburile pline de băşinoşi … pentru că nu prezintă un pericol social real, ci doar “este emotiv, se pierde cu firea” şi scoate pistolul, sabia, bâta cuţitul, etc şi le flutură puţin pentru a se linişti.
    Toate cele bune.

  17. ligia · 30/04/2013

    multumesc mult pentru comentariu, nici nu stiam ca exista politisti.ro, o sa ma uit mai cu interes de acum inainte, mai ales daca am vreo problema (desi sper sa nu fie cazul).

    Imi pare rau sa aud de povestea cu tanti cu telefonul, la fel si despre toti politistii care au muncit si a caror munca nu este apreciata.
    Eu personal am un mare respect pentru Politia Romana, n-am dat pana acum de nici unul care sa nu-si fi facut datoria asa cum trebuie si desi sunt sigura ca mai sunt si “uscaturi” in padure, per total am avut parte de foarte mult sprijin, de-asta m-am si gandit c-ar fi bine sa spun povestea cu telefonul, ca sa se vada si realitatea asta pe care nimeni nu o vede.

    poate ar trebui facute programe de voluntariat social, astfel incat si oamenii de rand sa va ajute, sa vada care-s conditiile in care trebuie sa lucrati, sa vada care-s toate piedicile birocratice si mai ales sa vada ca se solutioneaza problemele oamenilor.
    e doar o idee, insa sunt sigura ca ar fi fezabila macar per sectie, daca se face un plan ca lumea de la inceput.

    mi-ar placea sa pot ajuta mai mult, dar nu stiu cum. Si sunt sigura ca nu sunt singura.
    ganditi-va la asta, poate iese ceva 🙂

  18. Daniel · 21/05/2013

    Am citit cu interes si articolul si comentariile .As scrie si eu un comentariu lung cu povestea ciordirii telefonului meu dar asta in alta zi ca acum e tarziu.Am o intrebare din care o sa intelegeti un pic din poveste:
    Stiu cine mi-a furat telefonul,stiu unde la vandut stiu cui si mai stiu si ca stie ca e al meu.Ce sa fac ca sa se faca dreptate,nu neaparat sa il recuperez.Voi cum ati mai procedat.Eu am fost la politie(la tara) si nu prea ma baga in seama ,ma amana si cred ca vrea sa ma faca sa renunt.Asa am si facut dar citind articolul de aici ma ia asa un fel de razvratire,de nustiu cum sa zic….Ce sa fac?

  19. ligia · 22/05/2013

    politie. functioneaza.

  20. adriana · 11/07/2013

    Buna,astazi in jurul orei 10;30 mi.am gasit geamu spart la masina si telefonul furat,un samsung galaxy note II…am facut plangere la politie dar din pacate nu aveam tel securizat…crede.ti k dp seria d IMEI il pot recupera?? Va rog sa ma ajutati :(((((

  21. ligia · 11/07/2013

    imi pare rau sa aud asta 🙁
    of.

    pai da, neaparat plangere la politie, de acolo se vor clarifica pasii si probabil nu va dura putin,

    pentru telefoanele cu Android exista o gramada de aplicatii (iti pot recomanda cu caldura Bitdefender Anti Theft, ca lucrez la ea), dar e bine sa le ai inainte 😀
    Asa am patit si eu, nu aveam Find My Phone activat pe iPhone.

    teoretic se poate gasi telefonul dupa seria IMEI, o plangere la politie e primul pas.
    dar asa cum e logic, treaba politiei e sa-i prinda pe hoti si sa-i pedepseasca, nu sa gaseasca telefonul. In timp ce-i cauta pe ei, probabil ca vor da si de urma telefonului, dar trebuie sa fii si tu dornica sa-i gasesti pe nenorocitii care ti-au spart masina.

    mergi la politie, da declaratie, spune ce-ai patit, fii consecventa, incearca sa-ti dai seama daca-i stii pe hoti si intre timp ia-ti alt telefon.
    bafta multa!

  22. Alex · 31/08/2013

    eu tocmai am ramas fara ipad si fara iphone..
    au zis ca incearca cu IMEI-ul…. nu stiu ce sa cred

  23. catalin · 02/09/2013

    buna ligia, mai sti cumva cum il cheama pe politistul care ti-a luat declaratia ? era cumva un nene cu ochelari in jur de 40 si ceva de ani ? te intreb ca si mie mi s-a furat iphoneul ..am dat declaratie tot la circa 10 ..de 1 luna si 2 saptamani si nimic pana acum.. mi-a facut poza la cutie si am lasat imei-ul atat..nu aveam vreo aplicatie de gps sau alte programe de genu.. tu cand ai primit telefonul era sters (wipe) ?

  24. ligia · 02/09/2013

    buna Catalin.

    imi pare rau sa aud ca si tu ai patit-o, nu pot sa-ti dau numele dansului, iti dai seama, dar probabil era in alta tura. du-te si tu in alta zi si poate dai de el.

    domnul care m-a ajutat pe mine avea 50 si ceva, nu purta ochelari 🙂
    si la mine a durat o luna pana sa-l gaseasca.
    nici eu nu aveam vreo aplicatie de tracking instalata. Si da, si la mine telefonul era sters deja

    sa ma tii la curent cu ce se mai intampla

  25. ionut · 16/09/2013

    salut pentru baiatu cu iphone si ipad daca ai imeiul si documentele mergi la politie si insista ti le gasesc 100% daca cineva le foloseste daca este un ipad fara 3g adica decat wifi atunci mai greu , iar pentru note 2 daca la furat unul mai cu creier mai greu de gasit oricum incearca in baza imeiului si repede pt ca la samsung se poate schimba imeiul si atunci nimeni nu o sal mai gaseasca

  26. Paul · 17/09/2013

    Mie mi s-a furat telefonul de la OP72 Bucuresti. L-am cumparat de pe okazii, dar am primit cutia goala. Il banuiam pe vanzator… Dupa un timp, mi-a spus ca a primit pe nr. de rezerva un sms, telefonul avand anti-theft instalat. Investigari facusem la politia din Cluj, dar din cauza birocratiei si lipsei dovezilor m-am simtit paralizat si o lasasem balta. A sunat politia la numarul respectiv si omul intr-adevar lucreaza la posta (asa stiu de OP72), dar bineinteles ca nu recunoaste nimic. Posta nu vrea sa colaboreze deloc (spre deosebire de cea din Cluj). Acum astept. Daca ar fi cineva sa se ocupe efectiv si eficient de astfel de cazuri…

  27. acadea · 07/01/2014

    BEFORE : activati intotdeauna functia de localizare in caz de pierdere. toate cele trei sisteme au aplicatii specifice: find my phone ( ios, android, windows phone).

    daca il puteti localiza dupa ce a fost furat, cu o precizie de +/- 10m, sunati la politie, si mergeti impreuna cu un echipaj la fata locului. nu va duceti singur.

    depuneti plangere la politie – sectia pe raza caruia a avut loc evenimentul.
    daca telefonul a fost furat ca urmare a unei talharii sau spargeri, plangerea are prioritate mai ridicata decat daca a fost sustras fara violenta.
    ( prioritate inseamna ca politistii se vor implica mai mult).
    tre sa stiti IMEI-ul. acest cod este specific aparatului, nu operatorului/cartelei.

    ce va face hotul ?
    imediat dupa furt, scoate cartela, o rupa si o arunca.
    il plaseaza repede altcuiva pt vanzare.
    il testeaza sa vada daca e codat.
    daca e parolat, il resofteaza. ( ii rescrie firmware-ul).
    toate datele de pe telefon se pierd.
    telefonul va trece prin mai multe maini.
    daca e codat, se va incerca decodarea lui. unele versiuni de ios si android se pot decoda prin jailbreak/root-are. altele nu (cele noi de obicei)
    vor functiona pe el cartele pre-pay sau cartele abonament.
    in cele din urma va ajunge la un utilizator final.
    daca nu a fost resoftat, si are internet si functia de localizare activa, aveti sanse si mai mari sa il prindeti.

    ce va face politia ?
    daca erau camere de supraveghere la locul faptei, va porni demersuri pt obtinerea inregistrarilor de la posesorul lor.
    va lua legatura cu operatorii pt identificarea posesorului telefonului pe baza codului IMEI.
    se obtine numarul de telefon.
    daca numarul este pe abonament, se afla numele titularului, politia il contacteaza si telefonul este confiscat si recuperat.
    apoi incep demersurile pt identificarea hotilor.
    daca numarul de telefon este pe cartela pre-pay, nu puteti face nimic.

    pt obtinerea acestor informatii politia are nevoie de mandat de la procuror.
    – mandat pt ascultare/localizare/ triangularea semnalului gms de catre operator ( doar in cazuri deosebit de grave, nu pt furturi de buzunare)
    – mandat pt punerea sub urmarire a codului IMEI.
    – mandat pt identificarea titularului numarului asociat codului IMEI.
    – mandat pt obtinerea evenualelor filmari de pe camere.

    tips & tricks:
    daca aveti servicii de online sync pt agenda cu numere, contacte, sms-uri, poze, aveti sanse mari ca hotul sa nu stie si toate datele sale vor ajunge si la voi.
    pozele ajung online pe skydrive, dropbox, icloud, googledrive, etc. si ajuta la identificare. pozele sunt tag-uite cu coordonate gps de obicei.
    agenda si numerele de telefon ale noului proprietar se sincronizeaza prin activ sync si o sa va pomeniti cu multe contacte noi care vor ajuta la identificarea proprietarului, etc.

    activati functia de “find my phone”. aceasta permite printre altele: localizarea lui pe harta, emiterea de semnale sonore, blocarea telefonului, stergerea tuturor datelor de pe telefon in caz de nevoie.

    pentru cei sensibili, activati parola la deschiderea ecranului. avantajul este ca hotul nu va putea folosi telefonul pana cand nu ii rescrie firmware-ul. astfel toate datele se pierd, garantand astfel confidentialitatea datelor.
    partea proasta este ca nu il mai puteti localiza folosind aplicatiile instalate.

    bafta, tocmai mi-a fost furat telefonul.

  28. cum e cu Windows Phone (un fel de review la Nokia Lumia 720) | ligia adam .ro · 15/05/2014

    […] trecut ceva timp de când m-am uitat ultima oară pe oferta de telefoane de pe piață cu intenția clară de a-mi […]

  29. adry adriana · 26/11/2014

    Acum cateva zile o gasca de minori din Olt au spart masina si mi-au furat telefonul nou nout,sub camerele de filmat si sub ochii trecatorilor.Am depus plangere,politia urmand sa-si continue treaba.Telefonul nu avea program de gasire,dar m-au pus sa le dau cele 2 imei-uri(fiind dual sim)Intrebare:Cum as putea vedea contactele celui care il foloseste in acest moment?Eram conectata la contul meu google in mom in care mi-a fost furat.Unde anume sa caut detalii?Credeti ca politistii vor obtine mandat de urmarire a telefonului dupa imei-urile mele in cazul meu?Are rost sa imi mai fac sperante sau mai bn m-as resemna ?ps:cei care mi l-au furat sunt cei carora de mila le dadeam bani ca cerseau in fata hipemarketurilor.Nu mai am mila pentu nimeni,vreau ca vinovatii sa plateasca!

  30. ligia · 26/11/2014

    pai cred ca in cazul meu puteam sa le vad contactele pentru ca ei nu au dat wipe telefonului. Oricum, nici daca-i vezi contactele n-o sa te ajute cu nimic, ca sunt sanse minime sa gasesti pe cineva numit “mama” “tata” care sa te ajute sa identifici la cine e teleofnul.

    Daca ai depus plangere la politie, ramane sa ne spui tu ce se intampla mai departe. Cel mai probabil da, as zice eu, mai ales ca pare ca ai identificat deja faptasii si e doar o chestiune de timp pana ii prinde si marturisesc.
    E important totusi sa faci toata treaba asta pentru ca vrei ca hotii sa fie prinsi, nu doar pentru ca vrei sa-ti recuperezi telefonul.

    bafta multa!

  31. adry adriana · 26/11/2014

    Multumesc pt raspunsul tau rapid.Nu am vazut in agenda noului telefon nici un contact nou,probabil cel care il are acum stie ce sa faca sa nu il depisteze cnv..am sa revin sper eu cu informatii de bine.

  32. adry adriana · 26/11/2014

    Nu se poate sa nu mai ai incredere sa mergi linistit pe strada sau sa iti lasi masina nici macar ziua in parcare sub camere .Romania trezeste-te!o sa ajungem la legea junglei.

  33. cipy · 18/12/2014

    Buna , politistii …… unii…. tatal meu a gasit un samsung galaxy s 4 zoom la adus la mine si l-am trimis direct la politie husa sim card 16 gb dupa o saptamana pierde fratele meu tot un samsung s… am fost la aceeasi sectie de politie sa intreb daca a predat cineva un telefon pentru ca telefonul nu era inchis suna .Raspunsul …la noi nu a adus NIMENI nici un telefon , a UITAT cineva un telefon pe care il foloseste un coleg …..

  34. claudiu · 05/01/2015

    Abureli,naivitati,duduie Ligia.Un telefom furat in 0.001% din cazuri mai poate fi recuperat cu toate aplicatiile Bitdefender Anti Theft sau altele de acest gen instalate.Telefonul in sine nu valoreaza nici 2 boabe degerate,compartiv cu ce contine el,poze,documente,programe,date importante pe care nu o sa le mai recuperati in veci.Politistii nostri nu prea se deranjeaza sa recupereze telefoane furate.Punct!

  35. acadea · 07/01/2015

    one year later. inca nu am recuperat telefonu desi am aflat numarul celui care l-a furat si il foloseste.

    @ligia: toate demersurile astea NU sunt pentru ca hotii sa fie prinsi ci pentru a-mi recupera telefonul. Spun asta deoarece dupa ce sunt prinsi si dupa toata munca tuturor implicati, hotii scapa cu NUP/SUP (neinceperea urmaririi penale) deoarece: sunt la prima abatere, returneaza telefonu, regreta profund sau nu sunt un pericol social (art.18). Tot ce primesc este o amenda administrativa sau penala cel mult. Apoi se intorc la treaba lor. Si toata lumea a muncit degeaba.

    @claudiu: 0.001% inseamna 1 din 100.000, ceea ce e exagerat. Cat despre cat valoreaza telefonul, te contrazic. Telefonul este cel care valoreaza, nu datele de pe el. Suntem in 2015, iar telefoanele care iti permit sa stochezi pe ele date, poze, programe si documente importante iti permit de asemelea sa faci copii de siguranta (backup) sau sa stochezi toate acele date in cloud. Prin urmare, la finalul povestii, nu pierzi datele ci pierzi aparatul. Datele nu le pierzi, agenda nu o pierzi, pozele nu le pierzi. Desigur, asta doar daca ti-ai facut backup sau daca le salvezi in cloud. Cat despre politisti, nu comentez generalizarile.

  36. ligia · 08/01/2015

    Imi pare rau sa aud.

    Argumentul tau e un pic gresit pe alocuri. Toate demersurile politiei SUNT pentru ca hotii sa fie prinsi si NU pentru a recupera telefonul (pentru ca legea pedepseste fapta intai) DAR din pacate DUPA ce SUNT PRINSI (pentru ca destui sunt prinsi) hotii scapa. Si scapa din varii motive, enumerate de tine. Sunt perfect de acord. Dar chiar daca nu e pedespit hotul ca mi-a furat mie telefonul, poate va fi pedepsit ca ti l-a furat tie. Nu e chiar degeaba munca aia. E o investitie intr-o societate mai bune si de-aia e important sa fim cetateni responsabili, nu egoisti care vor doar sa-si recupereze bunul furat. Aia zic 🙂

  37. acadea · 08/01/2015

    inteleg ce spui.
    dar daca asta e abordarea, viziunea si mentalitatea ta (pe care ti-o impartasesc), atunci parerea mea este ca ne-am nascut in tara gresita, iar investitia intr-o societate mai buna va da rezultate peste multe decenii cand noi vom fi istorie.
    Prefer sa traiesc intr-o tara unde majoritatea cetatenilor sunt DEJA responsabili si sa nu imi pierd eu nervii, rabdarea si calitatea vietii pentru a-i educa sau pentru a fi schimbarea pe care o vreau in lume.
    si da, hotii “scapa” legal pentru ca legea si procedurile sunt permisive si incurajeaza aceste comportamente.
    uite un exemplu: dupa multe recivide, pentru furt calificat, in sfarsit incepe urmarirea penala. ce e preferabil intre o amenda penala si 2 ani cu suspendare ?
    pai 2 ani cu suspendare, pt ca dupa 4 ani va avea cazier curat. despre asta vorbesc.

  38. ligia · 08/01/2015

    e o mega dramatizare sa spui ca ne-am nascut in tara gresita. Educatia si nivelul de trai pe care le-ai primit-o in tara in care te-ai nascut te-au adus la nivelul ala de constienta ca te-ai nascut in tara gresita, tot ele te fac sa-ti dai seama ce-i ok si ce nu si tot datorita lor ai fost victima si nu hotul. Sunt multe lucruri de schimbat in tara asta si avem o legislatie de toata jena, total de acord cu tine, dar asta nu inseamna ca societatea nu-si merita investitia ta chiar de acum. Asa-i, vor trece zeci de ani pana vom avea o legislatie ok si se vor schimba unele chestiile in bine si probabil vom fi deja istorie pana atunci, dar solutia nu e sa-ti bagi picioarele, ca oricum nu se schimba nimic pentru tine cat traiesti, fiindca dupa logica asta te faci pres in fata tuturor neregulilor din tara sau din lumea asta.
    Avem si noi arme ca cetateni, legi si drepturi, si chiar daca nu-s pe masura nedreptatilor, nu ne opreste nimic sa nu le folosim sau sa nu le slefuim ca sa ne fie mai de folos.

    De ce din “nu se schimba nimic” toata lumea intelege ca ar trebui ca schimbarea sa o faca o entitate nedefinita si atotputernica in loc sa se intrebe “ce as putea sa fac eu sa schimb lucrul X”. Avem acces la atata informatie.

    De pilda, orice cetatean poate face o initiativa legislativa. Se strang apoi peste 100.000 de semnaturi din minim 14 judete & Bucuresti si se inainteaza guvernului. Membrii guvernului, deputatii si senatorii pot fa face propuneri legislative. Sunt destule cai daca vrei sa schimbi o lege. Cunosc pe cineva care a modificat o lege, deci stiu sigur ca se poate.

  39. acadea · 08/01/2015

    da, e o mega-dramatizare, dar e o dramatizare buna. atunci cand nu ma regasesc in mentalitatea majoritatii locuitorilor tarii asteia si zilnic am motive sa ma intreb ce naiba caut printre oamenii astia cu care nu impartasesc valoari si ca nu am liniste din cauza mizerei morale, ei bine, in cazul asta, traiesc in tara gresita.

    da, sunt multe de schimbat in tara asta, si da, se poate. mai greu, dar se pot schimba chestii.
    si da, societatea isi merita investitia mea chiar de acum.
    dar eu nu imi doresc acest sacrificiu, tocmai pentru ca lucrurile se pot schimba pt mine cat traiesc, DACA ma mut intr-un loc mai bun.
    Uite o analogie, sunt un taran dinr-un sat amarat, distrus, criminal si corupt, sa-i zicem Cotesti, judetu Botosani. Ce pot face eu ca sa am o viata mai buna ?
    Pai ma apuc sa indrept lucrurile la mine in sat, zici tu. Sa investesc in viitorul satului pentru ca lucrurile se pot schimba.
    Ei bine, eu am alta parere. Plec din satul asta si ma duc la Cluj pentru ca am fost acolo si am vazut ca e o viata mai buna acolo.

    Dupa cum am zis, in loc de “sa fiu eu schimbarea pe care mi-o doresc”, prefer sa nu fiu eu acela care se sacrifica pentru viitorul tarii asteia.
    Singurul argument pe care il poti aduce este “pentru ca esti roman si iti iubesti satul sarac si corupt din judetul Botosani”.
    Asa ca sunt de acord cu tine, putem schimba chestii. Cum ar fi: tara in care locuim, cu o alta tara.

  40. Viorel · 03/03/2015

    Buna!
    Acum 2 zile, in Iasi, am ramas si eu fara telefon, un dual sim E-Boda, model Storm X-450 II. Am facut sesizare la politie, domnul de acolo a fost foarte cooperant, am lasat ambele IMEI-uri. Problema e ca acum nu mai exista baza legala pentru localizarea telefoanelor. A fost o lege abrogata in septembrie anul trecut. Am reusit sa-mi blochez telefonul cu o parola folosind Device Manager (aveam cont pe gmail activat pe telefon). Azi am fost iar la politie sa duc o copie dupa certificatul de garantie si bonul fiscal. Mi s-a spus ca daca e blocat nu mai poate fi adus la casele de amanet ci doar la service-uri pentru piese de schimb. Asa ca nu stiu cum e mai bine, sa-l deblochez ca sa poata circula si sa fie mai multe sanse de gasire, sau sa-l las asa, in ideea ca va fi adus la politie ca si gasit, nu furat. Incerc in continuare sa-l localizez. Daca stiti alte metode, aplicatii va rog sa-mi comunicati. Eu am gasit Cerberus, l-am instalat pe tableta dar imi vede doar tableta si as vrea sa adaug ca device si telefonul, dar nu stiu cum. Astept si alte sugestii si sfaturi. Si sper, ca si in celelalte cazuri, politia sa isi faca treaba si sa-mi gasesc telefonul.

  41. ligia · 03/03/2015

    buna,

    sper sa se rezolve. habar n-aveam de legea de care spui, dar asa-i, trebuie sa fie adevarat. Foarte bine ca l-ai blocat, teoretic aplicatia ar fi trebuit sa-ti spuna si unde a fost localizat tlefonul ultima oara cand a avut conexiune la net. Alte aplicatii ar stii sa faca mai multe, dar nu le poti instala retroactiv.

    Nu cred ca ar trebui sa-l deblochezi, si service-urile sunt o pista destul de buna pentru politie, chiar daca-s mai multe. In plus, daca ajunge la un service poate ai sansa sa dai de un om ok care sa raporteze.

    Din comentarul tau nu inteleg ceva insa – Ai zis ca ai lasat ambele IMEI.. IMEI-ul e seria telefonului si ar trebui sa fie doar una. Dual sim-urile au doua IMEI-uri?

  42. tomy · 04/03/2015

    Buna!Si eu am pierdut telefonul meu un iPhone 4s in luna septembire si am facut plangere la politie ,dar ei nu au putut sa faca nimic,spunand ca nu mai au voie sa localizeze prin imei.Nu aveti idee cum sa recuperez telefonul?

  43. stefan · 10/03/2015

    cauta-ma te rog frumos pe fb: Numle Stefan GLn!! am pierdut un iphone 6!! il mai pot gasi?

  44. Paula · 27/03/2015

    Buna! Ma aflu aici pentru ca si mie mi s-a furat telefonul acum 3 luni si desi cei de la apple mi-au spus ca este folosit pe orange( mai multe detalii nu au voie sa dea) cei de la politie nu au reusit sa faca nimic pana acum.Am vazut ca Acadea a reusit sa afle numarul de telefon si i-as suuuper multumi daca mi-ar da un sfat in privinta aceasta.multumesc

  45. acadea · 30/03/2015

    pai faci/ai facut plangere penala la politie.
    dupa un timp politia va obtine un mandat cu ce se duce la orange/vodafone/telekom/digimobil si va cere sa afle daca este prezent in retea telefonul cu IMEI declarat de tine.
    Daca telefonu e activ, operatoru va comunica daca cel aflat in posesia telefonului il foloseste pe abonament sau pe cartela.
    Daca e pe abonament, va transmite catre politie : numele titularului abonamentului, adresa, nr telefon.
    Daca e pe cartela…. end of story.

  46. Ciprian · 19/05/2015

    salut.din cate stiu eu de ceva vreme incoace nu se mai dau cartele prepay fara buletin.si chiar daca cartela o ai de mult,daca ti se magnetizeaza si te duci sa iti faci alta cu acelasi numar,iti cere buletinul.deci totusi ar exista o sansa de a afla detinatorul.mica ce-i drept.

  47. Andre · 26/07/2015

    Ma bucur sa vad pe aici si norocosi.Si mie mi s-a furat acum 2 luni Iphone-ul,am depus plangere la Parchet si degeaba.Voi ati avut noroc de oameni cu chef de munca.Un Iphone 6 nou-nout furat nu prea a interesat pe nimeni,mi-am pierdut orice speranta ca-l voi recupera vreodata.

Leave a reply

 

css.php