• facebook
  • instagram
  • linkedin
  • twitter

Bilantul responsabilitătii sociale în 2010

Cu o influență destul de mare a companiilor și a proiectelor pe care le-am observant mai îndeaproape în 2010, iată și bilanțul meu legat de responsabilitatea socială a marilor companii în 2010.

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?

Prima dintre ele este în mod clar Mercedes-Benz. La nivel de CSR derulează de o grămadă de timp numeroase programe, iar dintre ele proiectul “Copacul de hârtie” e preferatul meu; faptul că Mercedes-Benz România e partener și “ajută copacii să se întoarcă acasă” mi se pare că se potrivește foarte cu codul de excelență pe care îl comunică atât de activ. O altă inițiativă socială drăguță de-a lor în 2010 mi s-a părut și proiectul cu cercetașii, de strângere a gunoaielor. La fel de mult am apreciat în 2010 și Proiect 4, o inițiativă de tip CSR pe care am urmărit-o îndeaproape și în care ambasadorii Mercedes-Benz (Alessandra Stroicesu, Cătălin Ștefănescu și Bobby Voicu) au avut rezultate foarte-foarte bune pentru cauzele susținute.

A doua companie în topul meu este Samsung, proiectul More Than Talk destinat conștientizării problemei cancerului de sân în România fiind una dintre inițiativele de implicare socială de la noi pe care le admir cel mai mult – asta pentru că în fiecare an de câțiva ani încoace, Samsung ajută, pe lângă donații importante către Fundația Renașterea, și cu o campanie de comunicare menită să transmită mesajul de conștientizare către persoanele aflate în vârsta de risc, și mai mult decât atât, facilitează mersul la control. Pe lângă More Than Talk, Samsung a avut și are în vedere și ajutorarea diverselor case de copii, dar și proiecte eco, printre care cele mai cunoscute sunt cele de înlocuire a produselor electronice și electrocasnice vechi.

Cea de-a treia este Petrom, Țara lui Andrei fiind un alt proiect pe care l-am urmărit îndeaproape și care mi se pare o inițiativă socială care se potrivește foarte mult cu profilul companiei. Sincere felicitări pentru rezultate!

2. In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

Așa cum văd eu implicarea în societate din partea companiilor mari, ea presupune consecvență și o oarecare legătură directă a modului de manifestare a responsabilității sociale cu obiectul de activitate al companiei. Așa se face că pentru 2010, așteptările mele se refereau în primul rând la creșterea numărului de companii care aleg să se implice activ în societate prin susținerea fermă a anumitor cauze potrivite cu serviciile sau produsele companiei (cum sunt cum sunt companiile și proiectele lor de mai sus), o anumită continuitate a drumului ales în acest sens de companiile care activează déjà social, precum și rezultate vizibile. În mare parte s-a observat o îmbunătățire față de anul trecut la capitolul CSR, în ciuda crizei și-a altor nebunii sociale. Ceea ce e foarte bine.

3. Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?

Cam aceleași pe care le-am avut și în 2010: consecvență, legătură clară și asumată a direcției de implicare socială (tocmai ca se se vadă rezultate ca lumea), bugete mai mari băgate nu în comunicarea CSR-ului, ci în proiectul efectiv de implicare socială. Și neapărat incurajarea societății la implicare în proiecte de responsabilitate socială prin produsele și serviciile pe care le oferă companiile. Mi-ar plăcea să ne ajute să ajutăm și s-o facă într-un mod cât mai simplu și mai concret. Idei despre cum se poate face asta pot da la cerere 😉

4. Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?
Să le fiu sau să le devin client, să îmi ofer sprijinul (indiferent în ce ar consta – în măsura în care ajută concret la ceva) și chiar să dezvolt sau să implementez proiecte, în măsura în care îmi permit timpul și pregătirea. 🙂

via

Clip to Evernote

gone digital

1 Comment

  1. Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010 « Dragos Dehelean – Relatii Publice si comunicare online · 15/03/2011

    […] Ianculescu, Daniel Plescan, Andrei Chirica, Florin Glinta, Madalina Buzdugan, Aurel Racautanu, Ligia Adam, Anca Aldea, Crina Coranga, Alin Sbârnaure. Categoria: Cercetare / Statistici, Responsabilitate […]

Leave a reply

 

css.php